Vylepšení spotřeby RAM
CCP oficiálně představilo další z vylepšení výkonu na straně klienta. Tady je jejich obsáhlejší vyjádření.
NewEden je opět ve válce a s válkou přicházejí nové světové rekordy. Úžasných 6557 pilotů bylo současně v jednom systému, i když celkově bylo zapojeno ohromujících 8825 hráčů.
Jednou ze součástí velkých válek v EVE jsou masivní bitevní letky, které pro nás představují vynikající příležitosti pro měření výkonu serveru. Tyto cenná data se získávají sběrem dat z klientů a měření během těchto velkých soubojů.
Bitvy v EVE Online jsou neuvěřitelně dynamické a nepředvídatelné. Váš klient neví předem, jaké lodě budou skákat do systému, dokud se tam neobjeví, takže musí v danném okamžiku načíst assety. Pro každého hráče je třeba načíst řadu assetů, včetně modelů lodí, textur, zvuků, modelů zbraní, animací a vizuálních efektů. Se stovkami různých lodí, jejich SKINŮ, dronů, zbraní a množstvím typů munice není divu, že klient EVE vyžaduje více a více paměti.
V rámci neustálé práce na “vystužení” základů EVE Online ve třetí dekádě, je učiněn další krok ke zlepšení výkonu paměti klienta. I když tato vylepšení paměti budou přínosem pro všechny, pomohou dramatičtěji v situacích, kdy bude klientem načítáno mnoho assetů, tzn. situace jako jsou výše zmíněné boje velkých flotil.
Vzhledem k tomu, že bitevní flotily nejsou v případě potřeby vždy k dispozici, byly vytvořeny specifické zátěžové testy. Níže uvedený test byl láskyplně pojmenován „Cube of Death (kostka smrti)“:
BAVME SE V ČÍSLECH
Test „Cube of Death“ obsahuje 1000 lodí, které jsou rovnoměrně rozmístěny a jsou statické (stojí). Tento test usnadňuje provádění reprodukovatelných měření výkonu mezi změnami – umožňuje srovnání výsledků před a po. Tento konkrétní test velmi dobře ukazuje velmi dobré zlepšení ve spotřebě paměti (RAM), protože nejdramatičtější zlepšení totiž přichází ve fázi rušných scén se spoustou assetů.
EVE používá dva typy paměti: VRAM (video ram) a klasickou systémovou paměť (RAM). Když lidé diskutují o „RAM“, mluví obecně o systémové paměti, ale je důležité pochopit rozdíl.
Paměť GPU (VRAM) se používá k ukládání textur, scén, sítí (mesh) a dalších dat souvisejících s grafikou. V normálním stolním počítači s vyhrazenou grafickou kartou je paměť VRAM umístěna na samotné grafické kartě. Když ve hře zvolíte vyšší grafické nastavení, bude ve výsledku použito více paměti VRAM.
Systémová paměť slouží k tomu, abyse starala a ukládalo se v ní všechno ostatní, co hra potřebuje ke spuštění: Python knihovny, uživatelské rozhraní, zvuky, síť, vstup uživatele z klávesnice a myši a lokalizační modul.
I když dojde u VRAM i klasické systémové paměti ke zlepšení využití paměti, pomyslným vítězem u této změny je systémová paměť RAM.
V aktuální verzi klienta EVE používá scéna „Cube of Death“ přibližně 3,6 GB systémové paměti RAM. Po naší změně klesla na přibližně 3GB, což je přibližně 17 procentní pokles využití paměti klientem.
Míra zlepšení ve vytíženosti paměti je vysoce závislá na dané scéně, ale pokles využití systémové paměti je přítomen bez ohledu na to, zda je k dispozici jedna loď nebo tisíce. Bude to viditelnější u scén, které mají složitou a různorodou strukturu.
Pokračující investice do nových technologií a procesů, jako je zavedení 64bitového klienta, vylepšené crash reporty a teď redukce využití paměti RAM snad nastaví EVE správným směrem do třetí dekády. A i když už bylo pro realizaci tohoto cíle uděláno mnoho, stále zbývají “vzrušující” příležitosti a projekty, které teprve přijdou.
Pro EVE jsou velké boje a významné války capsuleerů, které se odehrávají v New Edenu velmi důležité a toto nejnovější vylepšení je dalším krokem ke zlepšení pohodlí a zlepšení výkonu na straně klienta pro všechny hráče, kteří se podílejí na vytváření historie EVE Online, a zároveň píší i její budoucnost.