EVE Online v Chaosu

Zdroj: Talking in Stations, Imperium News, Suitonia

Před pár hodinami proběhl něco jako developer audio session ve známém podcastu Talking in stations. V tomto podcastu byly nastíněny plány budoucnosti EVE Online jak je CCP hodlá implementovat. Hlavní zajímavostí nicméně je, CO bude změněno. Tyto zatím pracovní rozhodnutí CCP vychází z úspěšnosti Blackout eventu, který, pokud se vychází z čistě striktních dat, byl opravdu úspěšný.

Účastníci podcastu:

David Matterall (NC.)
Carneros (Bastion)
Elise Randoph (Pandemic Legion)
Ashterothi (MR Industries)
Caleb Ayrania (Invisible Exchequer)

CCP Hellmar – CEO CCP Games
CCP Falcon – EVE Community Manager
CCP Goodfella – EVE Brand Manager

Na začátek malé tl;dr pro ty, kteří nechtějí ztrácet čas čtením celého textu.
CCP chystá projekt s názvem Project Chaos (zatím pracovní název), který do hry dodá nové, nebo upraví již existující součásti EVE Online, tyto úpravy budou znamenat návrat EVE na výsluní tzv. hardcore MMO her. Podmínky ve hře budou drasticky ztíženy k docílení stavu, kdy EVE bude vypadat tak, jak ji původně CCP zamýšlelo. Na otázku proč, Hilmar odpovídá, tak, jak se dalo čekat a je od něj hezké, že si toho konečně všiml. EVE se podlle něj dostala do stagnace, podmínky pro aktivity generující přísun financí hráčům a potažmo do systému EVE, se staly příliš komfortními, postrádající jakoukoliv formu rizika. Tento stav vytváří obrovský problém, známý z asijských online her typu Aeon, Lineage atp. Ve hře je přílis moc ISK, tento stav způsobuje nepřijatelnou inflaci která má vliv na spoustu faktorů, předražěný PLEX, nepříjatelně levné a velmi snadno přístupné assety ( nosupersfooya 🙂 ) atp. Projekt je z části postaven na feedbacku hráčů poskytnutý skrze CSM a z části na představě CCP. Malý sneakpeak, zajímavě zní například asteroidové anomalie a pole, které bude možno zničit.

Hilmar:
Postupem času se chaos v EVE vyčerpal a nahradil jej “pořádek”. Písek v tomto sandboxu se proměnil v cement, proto EVE vstoupí do nové éry chaosu. Na dotaz Carnerose, jestli bude do hry implementováno více těchto experimentů Hilmar odpovídá “Chceme aby jste cítili, jako by někdo tu teplou deku, kterou jste teď přikrytí stáhoval každý týden, váš tep se zvýší a budete potřebovat sedativa aby jste zůstali soustředění, toto je ten chaos …. a přichází.”

CCP Falcon:
Kyvadlo se zhouplo do bezpečné části a zůstalo tam stát. Já vidím nullsec jako pustinu plnou lidí, kteří vytvářejí obrovské množštví ISK za podmínek které jsou bezpečnější než Hi-sec. Kapitální a superkapitální deštníky jim zaručují, že mohou dělat cokoliv a kdekoliv. Je nutné do hry dostat více neočekávaných situací. Vlastně jakoby zavřít klec a počkat kdo přežije a kdo ne. toto se týká také lowsecu. Být to čistě na mě, EVE by byla velmi kruté utopistické místo ve kterém se dějí ty nejhorší věci. Peklo plné hrůz.

Pokud s těmito změnami nejste ochotni do nullsecu jít a převzít riziko, nepatříte do nullsecu, sbalte se a bězte zpět do bezpečí Hi-secu.
CCP Falcon

Hilmar:
Svět, který jsme stvořili byl statický, nikdy jsme nepočítali s tím, že EVE poběží déle než dekádu. EVE běží 16 let a je stále limitovaná počátečními podmínkami. EVE potřebuje posílit chaosem, je nutné procedurální (postupné) obnovení, které v ideálním případě to, že budeme u nás na CCP vyšilovat z toho co se to děje ve hře. Co se týká vyčerpání enviromentálních prostředků, potřebuje se postupně změnit. Pokud těžíte, přirozeně toto prostředí ničíte, měli bychom mít např. ofensivní těžení, kde zničíte nepřátelům prostředí, tak jako tomu bylo v reálůných válkách, například vypalování vesnic a měst. V součastnosti je systém příliš statický, Hráči jsou až přílis soběstační, v počáteční fázi jsme měli asymetrický systém distribuce surovin, ten se změnil na symetrický – a to je špatně.
Na otázku o přechodu více bezrizikových hráčů, kteří budou imunní vůči nové érě chaosu Hilmar odpovídá, že vzhledem ke změnám, které mají v plánu bude v EVE těchto lidí jen velmi málo 🙂

CCP Goodfella:
Stagnace umožňuje hráčům stát se více odolnými vůči riziku, než ve skutečnosti jsou. Hráči EVE Online jsou v globálu více “hardcore” než v jiných hrách a časem se adaptují chaosu. Vidíme velký příval a návraty hráčů, jen díky tomu, že s EVE “zatřeseme” (Drifter event, Blackout, atd.)

CCP Falcon:
MER (monthly economic report) za červenec a srpen bude určitě vypadat bizardně vzhledem k blackoutu. I když odfiltrujeme login data skillpoint eventu, je zajímavé vidět, že je tam pořád aktivita (na dlouho neaktivních účtech které logují pouze pro SP). ISK generováné z bounty systému (ratting, incursions atp.) šly masivně dolů a přesunuly se do jiných aktivit jak se hráči postupně adaptovali na změny. Pozorujeme, že Blackout je obrovský úspěch (a mají pravdu, pozn. redakce)

Hilmar:
V nadcházejících týdnech bude přidáno velké množství prvků, které budou destabilizovat systém tak, že hráči budou muset neustále řešit nové problémy. Očekávejte od nás daleko víc “rapid fire” akce, než na kolik jste zvyklí. V ideálním případě se budou věci měnit každý týden, proběhnou také nějaké čistící akce. Některé tyto akce budou populární, jiné populární nebudou, některé budou široce populární za scénou (u CCP a CSM). Vytvoříme v EVE úplně jiný stav, protože to je přesně to, co ta hra teď potřebuje. Během následujících 18 měsíců budeme divočejší než na začátku roku.

CCP Falcon:
S mapou (mapa EVE Online) je nutno pořádně zatřepat, vytvořit konflikt, hráči si postavili hrady s písku, teď je na čase o ně bojovat. Nepotřebujeme EVE Classic ani EVE 2, máme skvělou hru, jen je zapotžebí udělat ty správné změny. Získávaní intelu bude věcí manuální zručnosti namísto něčeho co poskytuje hra automaticky (toto je vlastně nepřímé potvrzení permanentního blackoutu), nebo přes ESI/datapull (toto zase zavání omezením dat které ESI přenáší)

Hilmar:
Mluví o tom, že existuje spousta fundamentálních problémů v ekonomice EVE, ISK sinky, inflace, stížnosti že PLEX stojí příliš moc. v systému je nadměrné množství ISK a ztratily svou hodnotu.

CCP Falcon:
Pokud s těmito změnami nejste ochotni do nullsecu jít a převzít riziko, nepatříte do nullsecu, sbalte se a bězte zpět do bezpečí Hi-secu. Prostředí bez pravidel by mělo být riskantní. Lidé, kteří trvdili, že odhlašují svých 50 účtů, podle dat stejně neunsubli a po čase se situace stabiolizovala. Byl jim na chvíly odebrán jejich komfort, potřebovali jen nakopnout. Vrátilo se velké množství starých EVE hráčů.
Asset Safety funkce by měla být zrušena. Věřím, že pokud jste něco do vesmíru postavili a pokud to bude zničeno, mělo by to být zničeno kompletně.

Hilmar:
Citadely a Asset Safety umožňuje mít miliardy ISK v lodích na jednom místě, bez limitu, nákladů na údržbu a kompletně v bezpečí. Můžeš akumulovat příliš mnoho věcí. K vlastnictví tolika válečných zbraní by mělo být nutné mít prostředky na jejich provoz. Podívejme se na součastnou situaci. Titány a supercarriery válející se všude po EVE – to neni normální sutuace, toto není EVE.

 

Audio Podcast Talking in Stations

waltari

Člen korporace Militaris Industries v alianci Northern Coalition. Provozovatel Capsuleer.cz