Rozhovor s Hilmarem ve Vegas

Zdroj: Talking in Stations

Hilmar byl v tomto rozhovoru překvapivě věcný, to co řekl dávalo smysl a chystaný line up změn v EVE vypadá nadějně i když toto už tu bylo v minulosti několikrát.

Stěžejní pro CCP byly data shromážděné během blackoutu a triglavian invaze, nebo útoku chcete li, která přerušila tažení Imperia na severu mapy v regionech Tribute, Vale of the Silent a Pure Blind.
Výsledky data miningu při tomto experimentu jsou podle Hilmara patrně nejdůležitější věcí pro další vývoj EVE Online. Plán, který se začal rodit již na konci roku 2018 a byl plně spuštěn v květnu 2019, poskytl ne nahraditelný feedback pro CCP. Z tohoto feedbacku se zrodila většina nápadů představená ve Vegas.

 

První změnou je konec éry dvou velkých expanzí během roku. Důvodem je to, že při ohlášení malých změn, hráči někdy nechápou jejich smysl a nedokáží se ztotožnit s výsledkem. Příkladem může být Blackout, kdy CCP na jeho začátku avizovalo, že je dočasný, nicméně hráči v jeho průběhu získali pocit, že je permanentní. Toto bylo, jak Hilmar říká, způsobeno i jeho nešťastnými vyjádřeními v průběhu, taková Mea Culpa, sice pozdní, ale aspoň nějaká.

Rok bude rozdělen do kvadrantů, které představil CCP Burger, tyto kvadranty symbolizují roční období, která jsou prý pro lidi s Islandu novinkou, protože tam znají jen zimu a období dešťů. Kvandranty budou vždy uspořádány do témat, kdy se CCP bude snažit vměstnat do nich změny, které se sebou navzájem souvisí. Současný systém expanzí je vlastně shrnutí toho, co má developer tým připraveno a uvedení těchto věcí do hry i když se sebou navzájem nesouvisí. Tento systém pak vyvolává rozpaky, protože hráči čekali něco, co ve výsledku nedostali, nebo si to představovali jinak.

Uvedu hypotetický příklad.
Pokud bude téma rebalance kapitálních lodí, všechny změny uvedené v tomto tématu se budou vztahovat ke kapitálním lodím a přidruženým tématům jako nové kapitální a superkapitální lodě cyno, doskok, kapitální zbraně a jiné kapitální moduly, fightery, ale i tethering kapitálních lodí u struktur, koncepce dokování kapitálních lodí ve strukturách, nebo např. změny ve výrobě a těžení surovin na výrobu paliva pro jump drives. Tyto změny budou uvolňovány po dnech, popřípadě týdnech v jednotlivých těchto kvadrantech, ale budou se všechny týkat stejného tématu.
Takto nějak si CCP představuje práci v kvadrantech, prostě balík změn, které se sebou navzájem souvisí a hráči dostanou komplexní expansion týkající se jednoho segmentu EVE a nebudou muset hledat změny sami. Po pravdě, v tomto případě u mě dobrý, dává to smysl a hráčům budou naservírovány změny v jednom komplexním rozšíření.

Tato změna systému uvádění změn, má také další důvod. Hráči mají sem tam pocit, že se nic neděje, přitom se toho děje a přidává do hry mnoho, jen se některým změnám nedostává takové publicity. Jako příklad uvedl Triglavian lore tým, který odváděl v poslední době neskutečnou práci na prezentaci a celkovém příběhu Triglavianů, jejich důvody k invazi, kdo jsou, proč tu jsou a tak podobně aby nevyhlíželi pouze jako další NPC ve hře. Tato jejich práce a práce celé hráčské lore komunity celkem unikla pozornosti ostatních hráčů, kteří se lore příběhy nezabývají.

Osvětlil i důvody (a možná nechtěně i budoucí změny) posledních drastičtějších opatření z jejich strany.

 

 

Na konci roku a na začátku roku letošního, kdy se CCP zlepšilo ve vyhodnocování dat, se podívali, částečně i na žádost hráčů, na makro a mikro aspekty EVE ekonomiky a zjistili, že je ve velmi špatném stavu. Celý ten systém budování impérií a generování zisků až za hranici udržitelnosti vážně ohrožoval situaci. Přišel první test, triglavian invaze a Blacout, Hilmar říká, že se soustředili na to, jak může velmi malá změna, která nevyžaduje téměř žádné úsilí ovlivnit hru. Příkladem budiž blackout a právě probíhající Trick or Treat Halloween event.. Při Halloween eventu je veškeré úsilí developer týmu limitováno na změnu dvou písmen v kódu, to je vše a tento prostý zásah v kódu, měl obrovský dopad na hru, i když připouští, že Blackout, který běžel 66 dní, byl příliš dlouhý a mezi 40 a 50 dny, již negeneroval žádná nová data. Také připustil, že CCP má problém věci spustit a následně zastavit, proto ta zbytečná délka. Na tomto podle jeho slov musí ještě zapracovat.

Také bylo řečeno, že CCP není společnost přizpůsobená na vydávání velkých změn velkým tempem ať už co se týče personálu, nebo technických možností, nicméně byla provedena restrukturalizace a výsledkem by měla být větší „kadence“ zveřejňovaných změn.

Celý rozhovor je v přiloženém videu, které doporučuji shlédnout.

waltari

Člen korporace Militaris Industries v alianci Northern Coalition. Provozovatel Capsuleer.cz