Tak trochu překvápko
Po dlouhé době jsem se zase dostal k psaní, bylo to napsáno v práci na mobilu a ve spěchu, tak se omlouvám za případné chyby.
Nullsec a jeho možnosti, i když byly do značné míry osekány, byl vždycky považován za celkem lukrativní a zajímavý prostor, aspoň na tolik, aby to tam člověk zkusil. Vlastní infrastruktura, vlastní “kus”” New Edenu, možnost vztyčení vlastních struktur atd. atd. atd. i přes fakt, že ve většině případů se jedná o pronájem (renting) od nějakého většího uskupení. Kdybych to vzal podle sebe, tak mi přijde i mnohem bezpečnější, než například lowsec. Toto vše platilo, až do dnešního downtimu serveru.
Není nad to, když vás developer hry něčím pořádně překvapí, ať už v dobrém slova smyslu, či ve špatném. Dnes se to povedlo CCP Games s tou druhou variantou.
Těžaři v nullsecu v poklidu těží to málo co jim tam k těžení zůstalo. S klidem v duši sledují své mining lasery, jak pomalu ukrajují rudu z asteroidů a do absolutního ticha se sem tam ozve ono pověstné “BZZZT”. Transportní lodě kmitají sem a tam ve snaze tuto natěženou rudu odvozit a Rorqualy pracují na plné obrátky aby ji zchroustaly do menších komprimovaných bloků. Blíží se downtime serveru a těžaři tvoří plán, jakým směrem se bude jejich těžba ubírat až server znova naskočí.
Pomalu ubíhají dvě minuty a pak se server odporoučí se známou hláškou “socket closed”. CCP něco dělá, nikdo neví co, ale ohlášen je nový patch 19.03.
Server startuje a hráči postupně logují do hry, sem tam se najde nějaká drobná změna patrná na první pohled. Mezi těmito logujícími hráči jsou i naši těžaři. Chápou se opět svého vybavení a warpují do asteroid beltů. Když dorazí na místo nevidí nic, jen prázdné místo, žádné asteroidy, žádní NPC piráti, prostě nic. Následuje vlna zděšení a paniky a začíná velký hon za informacemi co se vlastně děje.

Postupně zjišťují, že tato situace nenastala pouze v regionu Curse, ale jsou tím postiženy i jiné regiony. CCP implementovalo jednu z kontroverzních fičur. V nullsecu byla spousta buglých asteroidových polí, která tu zbyla po změně rozložení rud v New Edenu. Pole na overview byla, ale byla prázdná, jediné co tam člověk našel, byli oni NPC piráti. Aby tento problém CCP odstranilo, zasáhlo do hry a z některých regionů zmizela tato asteroidová pole úplně (Curse, Great Wildlands atd.). Aby toho nebylo málo, postupně začali hráči zjišťovat, že zmizela i pole s ledem. Jediná cesta jak v těchto regionech těžit, je z těžebních anomálií.
Byli kontaktováni i zástupci CSM (Council Of Stellar Management) s žádostí o vyjádření. Jednalo se konkrétně o Vilyho z Test Alliance a Brisca Rubala z The Initiative. Podle jejich vyjádření byl tento nápad jednou z variant a byl tězce kontroverzní při jednání mezi CCP a CSM a zástupci CSM doufali, že k jeho nasazení nedojde, bohužel se ukázalo, že opak je pravdou. Toto prořídnutí asteroidových polí může mít za následek celkem zajímavý vývoj ve formě hromadného exodu hráčů z nullsecu na zelenější pastviny.
EDIT: Tak v anomáliích se NPC spawnují, ovšem Droni, nikoliv Angel Cartel

Zprvu uvedená informace o NPC Tobias je nepravdivá na což jsem byl upozorněn na Facebooku, Děkuji Zdenkovi za upřesnění
DŮSLEDKY TÉTO ZMĚNY
Při implementaci této fičury ovšem CCP Games zapomělo na jednu celkem důležitou věc, která je součástí jejich vlastního suverenity systému nechvalně známého pod “Fozzie SOV”. Tato část tohoto dementního SOV systému se jmenuje Activity Defense Multiplier, dále jen ADM. Toto ADM určuje multiplikátor, nebo dejme tomu koeficient, kterým se násobí čas při reinforce timerech na strukturách (Shield, Armor a Hull). Tento ADM se dá zvednout pomocí aktivity hráčů v systému (Military index, Industry index a Strategic Index) tzn. také sestřelování pirátů právě v oněch smazaných asteroidových polích.
Ve finále se tedy tato situace smrskla na problém žádná asteroidová pole, žádný spawning NPC pirátů, žádný, nebo nižší ADM, který potrvá déle zvednout a tento fakt představuje největší problém.