Velkolepá bitva v Cloud Ring

 

Tento článek nebude rozebírat kdo vyhrál nebo prohrál, ani celkový herní výsledek z pohledu hráčů.

EVE Online je hra které se čas od času dostane veřejné publicity v různých známých i neznámých médiích ať už se jedná o BBC, New York Times, Gizmodo, The Guardian, nebo méně známé, většinou herní portály. Tuto publicitu ve většině případů vyvolaly obří souboje a s tím spojené oblíbené výpočty ztrát lodí hráčů ať již v dolarech, nebo eurech. Bitvy jako B-R5RB, Asakai, souboje v Halloween War, nebo podobných o kterých jste mohli číst v sekci historie. Tyto souboje vznikaly buď něčí chybou, nebo cíleně z iniciativy hráčů vyvolat konflikt.

Včera 16. Ledna se k takovému souboji schylovalo v systému 9-4RP2 v regionu Cloud Ring. Jednalo se o souboj vzniklý z faktu, že jedné ze znepřátelených skupin hráčů se podařilo oslabit strukturu druhé strany a učinit ji tak více náchylnou ke zničení v dalším útoku. Konkrétně se jednalo o citadelu třídy Keepstar, největší a nejdražší možnou strukturu ve hře plně vlastněnou hráči. Alianci Goonswarm a jejich spojencům vystupujícím společně pod jménem Imperium se podařilo citadelu Keepstar aliance Pandemic Horde a jejich spojenců vystupujícím pod jménem PanFam, přivézt do tak zvaného reinforce statusu, což znamená, že Imperiu se podařilo vyřadit štíty (první vrstvu obrany struktury) na této citadele a tím odhalit tak zvaný armor, další vrstvu obrany této citadely, načež bylo zformováno několik skupin čítajících několik set hráčů, ať již k obraně nebo útoku. Na straně útočícího impéria podle různých vyjádření 1600-1700 pilotů a na straně bránící PanFam  1400-1500 pilotů, tyto údaje nicméně není možno nijak ověřit, takže jim věřte, nebo ne, dle vlastního uvážení.

Cílem Imperia v tomto souboji bylo vyřadit i tuto druhou vrstvu této citadely a odhalit samou strukturu této vesmírné stavby, tato vrstva je poslední, kterou Keepstar disponuje, pokud dojde ke zničení i této vrstvy, citadela je zničena. Toto je tedy stručný popis nastalé situace, úkoly jsou rozdány, strategie řečeny. Jeden by řekl – může se jít na věc.

Lid versus CCP

Bohužel, ne v tomto případě a to z několika důvodů, které více než cokoliv, vyvolaly úsměv na obou stranách. Prvním (člověku by se chtělo říci jediným) faktorem je EVE funkce Time Dilation, zpomalení času v místě probíhajícího konfliktu k ušetření výpočetního výkonu a stability serveru. V praxi to probíhá tak, že se zpomalí čas ve hře vůči reálnému času mimo hru, aby se všem přítomným dostalo stejných šancí, tedy podle logiky developera EVE, CCP Games. Je tu ovšem známé „ale“ a dokonce několik těchto „ale“. Server EVE Online je rozdělen do několika částí, tak zvaných nodů, tyto nody jsou takové bloky starající se o jednotlivé části herního univerza a operace v nich probíhající. Pokud se na některém z těchto nodů schyluje k nestandardní situaci kterou tento node sám o sobě není schopen zvládnout, CCP je schopno omezit výkon méně vytížených nodů, přesměrovat jejich výkon a ulehčit tak nodu který bude extrémně vytížen, takový virtuální distribuovaný výpočetní výkon, tzv DIP (Distributed Information Processing). Pokud je o této nastalé situaci CCP informováno zúčastněnými minimálně 24 hodin před vypuknutím bitvy je tedy schopno výkon v místě posílit a to dokonce v několika stupních. CCP bylo informováno lidmi z Goonswarm, Pandemic Horde, Northern Coalition a Pandemic Legion o vzniklé situaci zhruba 26 hodin předem a očekával se o několik stupňů posílený herní node. K velkému překvapení, dovolil bych si říci obou stran, se tento několika stupňový boost nodu nedostavil, node byl posílen pouze standardně o jeden stupeň. Toto mělo za následek první faktor, proč nakonec žádná epická bitva neproběhla. Funkce Time Dilation dosahovala hodnoty 10%, což je nejvyšší možná hodnota zobrazovaná herním klientem. Nicméně hodnota na monitorovacím softwaru developerů ukazovala 4-5 procent. Čas ve hře tudíž běžel o 95-96 procent pomaleji, než v reálu.

Toto mělo za následek totální neovladatelnost čehokoliv. Ve stavu Time Dilation jsou upřednostňovány některé funkce před ostatními, takovým příkladem je Doomsday Device. Zbraň toliko titánů a onoho Keepstaru. Pokud někdo v Time Dilation použije Doomsday, tato operace dostane přednost před jakými koliv jinými a provede se jako první a hned. Tohoto využila jedna část obránců, konkrétně alliance Northern Coalition. A nechala tři ze svých titánů zaútočit těmito Doomsday na letku kapitálních lodí nepřítele druh Doomsday který byl použit se nazívá Bosonic Field Generator. Jedná se o takový kužel, který měl podle všeho, téměř všechny tyto kapitální lodě okamžitě zničit, doomsday má přeci jen přednost před vším ostatním. No toto je sice pravda, ale piloti těchto tři titánů se přesvědčili o tom, že fakt, že doomsday má v takovéto extrémní Time Dilation přednost před vším ostatním, ještě neznaméná, že s ním jde zamířit. Podařilo se jim těmito třemi Doomsday zničit pouze jeden carrier nepřítele, dva z těchto tří titánů byly při tomto sebevražedném testu zničeny.

Dalším faktorem, tentokráte hrajícím proti útočníkům z Imperia, byl fakt, že onen Keepstar se i přes systémovou Time Dilation opravoval v reálném čase. Toto je další z řady geniálních výplodů inovátorů v CCP Games. Výsledkem tohoto neocenitelného vynálezu, je fakt, že citadela se opravila o 95% rychleji, než by útočníci potřebovali na její zničení a to přece dává logiku, nebo ne?

Podtrženo sečteno, tato bitva zahrnovala několik skupin hráčů sedících v různých typech většinou kapitálních a super kapitálních lodí, navzájem na sebe hledících a nedělajících vůbec nic, protože prostě nic dělat nešlo, tři umírající titány jenž nemohly i přes velkou snahu dělat také nic. Odehrála se další z bitev kde všichni hráči na celé čáře prohráli a CCP Games si odnáší vítezství.

 

waltari

Člen korporace Militaris Industries v alianci Northern Coalition. Provozovatel Capsuleer.cz